ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Διεύθυνση : Περδίκα 1

Τηλέφωνο και Fax : 2510224398

T.K. : 65302

 Εφημέριος : Ιερεύς Ιορδάνης Γρεασίδης

 

Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου Καβάλας, στην ομώνυμη περιοχή στο κέντρο της πόλεως, ιδρύθηκε και καθιερώθηκε από πρόσφυγες μετά το 1922 κυρίως από Θράκεςκαι πιο συγκεκριμένα από την Στέρνα Ανατολικής Θράκης, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου. Εκεί υπήρχε ένα μουσουλμανικό Τέμενος στο οποίο μια επιτροπή τοποθέτησε ένα Σταυρό και πήραν απόφαση να καθιερωθεί ως Ιερός Ναός επ’ ονόματι του Αγίου Γεωργίου. Εκεί τοποθέτησαν εικόνες και κειμήλια που έφεραν από τις αλησμόνητες Πατρίδες.

 Μετά από σύντονες ενέργειες των προσφύγων αυτών με την υπ’ αριθ. 127854/15-07-1932 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών (Γ. Μάρη) και Γεωργίας (Α. Αλεξανδρή) παραχωρήθηκε στην Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου και έτσι οργανώθηκε και λειτουργούσε ο Ιερός Ενοριακός Ναός του Αγίου Γεωργίου στον οποίο από το έτος 1945 υπάρχουν γραπτές μαρτυρίες (ληξιαρχικά βιβλία βαπτίσεων, γάμων και θανάτων) της λειτουργίας του ως ναού ενοριακού. Το 1961 έγινε το δεξιό κλίτος ως παρεκκλήσιον των Ταξιαρχών από δωρεά της Αρίστης Βαφίδου υπό τον ιερέα Ιάκωβο Γαβριηλίδη. Εγκαινιάσθηκε από τον Μητροπολίτη Αλέξανδρο στις 17-11-1968. Το 1974 αναλαμβάνει καθήκοντα ο σημερινός ιερέας Στέφανος Σκαμνιώτης και το 1978 μετά την σύμφωνη γνώμη του Σεπτού Ποιμενάρχου μας Κ.Κ. Προκοπίου αρχίζουν οι ενέργειες για την ανέγερση νέου Ναού. Το 1983 κατεδαφίζεται ο ναός και το παρεκκλήσι της Αγίας Μαρίνας ( η εικόνα της μεταφέρθηκε στο αριστερό κλίτος του σημερινού ναού) και το 1985 είναι έτοιμο το νέο κτίσμα το οποίο εξοπλίζεται με όλα τα απαραίτητα για την λειτουργία του έπιπλα και ιερά σκεύη. Το 2004 αρχίζει η επί τοίχου Αγιογράφηση. Ο Ναός είναι τρίκλιτος Βασιλική μετά τρούλου.

Σήμερα ο Ναός, τελείως ανακαινισμένος κοσμεί την κεντρική πλατεία και το εμπορικό κέντρο της Καβάλας.

 

HOLY TEMPLE OF AGIOS GEORGIOS

Address : 1 Perdica Str.

Phone and Fax : 2510224398

Postcode : 65302

Priest : Revd Stefanos Skamniotis

 

The Church of Agios Georgios in Kavala, on the homonymous district in the city center was founded and established by refugees after 1922 mainly by Thracians and more specifically from Sterna eastern Thrace, who settled here. There was a Muslim mosque in which a committee placed a cross and took the decision to establish a church in the name of St. George. There, images and relics were placed,which were brought from their unforgettable Homelands.

After coordinated actions of these refugees with the No. 127854/15-07-1932 judgment by Ministers of Finance (G. Maris) and Agriculture (A. Alexandris) was ceded to the Holy Metropolis Philippi, Neapolis and Thasos so the Holy Parish Church of Agios Georgios was organized and operated where since 1945 there are written records (civil registers baptisms, marriages and deaths) of its function as a parish church. In 1961 was made the right aisle as Chapel of the Archangels after the donation of Aristis Vafidou under the priest Jacob Gavriilidis. The Church was inaugurated by Bishop Alexander on 17th November 1968. In 1974 takes up his duties today’s priest Stefanos Skamniotis and in 1978 after the assent of Shepherd Prokopios actions to build a new church began. In 1983 the church and the chapel of Agia Marina were demolished  (the icon was moved to the left aisle of the present church) and in 1985 the building was ready which is equipped with everything necessary furniture and sacred vessels for its function. In 2004 began the on wall hagiography. The church is a three-aisled basilica with a dome.

Today the church, completely renovated adorns the main square and shopping center of Kavala.

                                                                                                                                                                    

Copyright 2014 Α. Μανούσος, Δ. Μεγαλομμάτης, Ν. Γαλανός, Χ. Κουτσογιάννης

Επικοινωνία:

 Γραμματεία:

 Μητροπόλεως 1, Καβάλα

 +2510,223141-2510,225187

 Fax: +52510,223283

 imphnth@otenet.gr

Τα Νέα μας