ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

Διεύθυνση : Σαππαίων 2

Τηλέφωνο και Fax : 2510226213

 T.K : 65201

Εφημέριος : Ιερεύς Παναγιώτης Τσακίρης

 

Στην περιοχή που παλαιότερα ονομάζονταν Σούγιολο (την εποχή της Τουρκοκρατίας) οι Χριστιανοί εξυπηρετούντο από τον όμορο Ναό του Αγίου Αθανασίου. Με τον ερχομό τους οι πρόσφυγες έκτισαν την εκκλησία του Τιμίου Σταυρού. Χτίστηκε στη θέση παλαιού τζαμιού. Ο Ναός πάνω σε ύψωμα δεσπόζει μεταξύ των οδών Κ. Ποιητού και Σαππαίων. Η ανέγερση του άρχισε το 1948 με τη βοήθεια όλων των χριστιανών της περιοχής που ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν στο ιερό αυτό έργο. Η αποπεράτωσή του τελείωσε γύρω στο 1956 και στις 27 Νοεμβρίου 1960 έγιναν τα εγκαίνια του Ναού από τον τότε Μητροπολίτη Χρυσόστομο, τον μετέπειτα αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Είναι σταυροειδής, ρυθμού τρίκλιτης Βασιλικής άνευ τρούλου. Υπάρχει ένα κωδωνοστάσιο με μία χειροκίνητη καμπάνα.

 

Οι ποιμαντικές ανάγκες της ενορίας οδήγησαν στην οικοδόμηση στο ανατολικό μέρος του αύλειου χώρου του Πνευματικού Κέντρου για τις διάφορες πνευματικές και Ενοριακές εκδηλώσεις (Κατηχητικά μαθήματα - Ομιλίες κ.α.). Τα εγκαίνια του Πνευματικού αυτού Κέντρου έγιναν με την παρουσία του Σεβαστού μας Μητροπολίτου Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκοπίου το έτος 1975. Στο κάτω μέρος του Ναού (στην οδό Σαππαίων) βρίσκεται το Ιερό παρεκκλήσιο που είναι αφιερωμένο στην μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Σπυρίδωνος του θαυματουργού. Το έτος 2006 έγινε εκ βάθρων ανακαίνιση στον Ιερό Ναό. Οι εργασίες εξωραϊσμού του Ναού θα συνεχιστούν. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ξυλόγλυπτο τέμπλο, διακοσμημένο με περισσή λεπτότητα και καλαισθησία.

 

 

HOLY TEMPLE OF YPSOSIS TIMIOU STAVROU

Address : 2 Sappaion Str.

Phone and Fax : 2510226213

Postcode : 65201

Priest : Revd Panagiotis Tsakiris

 

At the area formerly known as Sougiolo (during the Ottoman era) the Christians were served by the adjacent church of St. Athanasius. When the refugees came, they built the church of Timiou Stavrou in place of an old mosque. The church stands on a hill between the streets of K.Poihtou and Sappaion. The erection began in 1948 with the help of all Christians in the area who were willing to assist in this sacred task. The completion was finished around 1956 and on November 27th, 1960 the inauguration of the Temple by the then Bishop Chrysostomos, who later became the Archbishop of Athens took place. It is cruciform Basilica style, three- aisled without a dome. There is a bell tower with a hand bell.

The pastoral needs of the parish led to built in the eastern part of the yard a Cultural Center for the various concentrations of the parish (spiritual events - Catechetical lessons, Speeches etc.). The inauguration of this spiritual center was made in the presence of our Venerable Metropolitan Philip Neapolis and Thasos Mr. Prokopios in 1975. At the bottom of the Temple (Street Sappaion) is the holy chapel that is dedicated to the memory of Agios Spyridon. In the year 2006 there was a radical renovation of the church. The landscaping work of the church will be continued.

Of particular interest is the wooden temple, decorated with great subtlety and elegance.

 

 

Copyright 2014 Α. Μανούσος, Δ. Μεγαλομμάτης, Ν. Γαλανός, Χ. Κουτσογιάννης

Επικοινωνία:

 Γραμματεία:

 Μητροπόλεως 1, Καβάλα

 +2510,223141-2510,225187

 Fax: +52510,223283

 imphnth@otenet.gr

Τα Νέα μας